Nyheter
Möten på distans
Publicerat 18 Aug, 2020
Vi på Eventum levererar välproducerade digitala sändningar till fler av våra kunder under hösten och vintern.
Hör gärna av er till oss så hjälper vi till med allt från studio, teknik och innehåll – vi lovar att vi kan göra skillnad!
________________________________________________________________________________
Expansion och nya kunder till Eventum
Publicerat 13 Dec, 2019
Under hösten har flera nya kunder och uppdrag landat hos Eventum. Bland de större kunderna syns SBAB, Svenska FN-förbundet, Alecta, Håll Sverige Rent och Team Olivia. Byrån satsar samtidigt på tillväxt genom att både rekrytera och tillsätta en ny funktion inom bolaget.
I takt med att man ser en ökad efterfrågan på att skapa fysiska möten och live-evenemang är det också fler bolag som väljer en hållbar väg att producera event. Eventum har haft en intensiv höst och planerar för flera nya projekt där hållbarhet är en naturlig del i arbetet. Perioden är dessutom kantad med flera stora återkommande genomföranden på temat hållbarhet och klimat, bl.a. Children’s Climate Prize.
– Vi är väldigt glada över att se att intresset för hållbara event ökar och att fler företag ser möjligheterna i att skapa unika live-upplevelser. Vi har i höst satsat på att etablera flera nya relationer med kunder som delar våra hållbarhetsvärderingar och det ska bli oerhört spännande att få arbeta ut deras unika koncept, säger Marie Karlsson, VD på Eventum.
Intaget av nya kunder är också ett resultat av att byrån nu gör en fokuserad satsning på expansion. Cornelia Cabau blir ny Business & Communications Manager med uppdrag att leda bolagets tillväxt och kundsanskaffning. Cornelia har varit på byrån i drygt 4 år, senast som senior projektledare då hon arbetat med kunder som bl. a. Clear Channel, Läkarmissionen, Stim och Musikförläggarna.
– Cornelias kompetens och breda erfarenhet inom eventproduktion i kombination med hennes tidigare erfarenheter av sälj, PR och sociala medier ger oss en stark grund för att fortsätta driva och utveckla byrån, säger Marie Karlsson.
– Våra nya affärsområden har de senaste åren utvecklats hand i hand med våra långa kundrelationer. En viktig del i det arbetet har varit vårt fokus på innovation och kreativitet. Det är ett erbjudande som jag ser fram emot att få utveckla ytterligare. Vi har många idéer som legat och grott innanför bolagets väggar som bara väntar på att få komma ut, säger Cornelia Cabau, nytillträdd Business & Communications Manager på Eventum.
För att hantera tillväxten har Eventum även rekryterat Natalie Saliba som ny produktionsledare. Natalie kommer senast från det egna bolaget Candy Tastee och har innan dess frilansat inom event på flera områden.
– Jag är oerhört glad över att få in Natalie i teamet på Eventum. Hennes bakgrund och erfarenheter skiljer sig från resterande medarbetare och ger oss därför möjligheten att utöka vårt erbjudande ytterligare till våra kunder.
För mer information:
Cornelia Cabau, Business & Communications Manager, Eventum
________________________________________________________________________________
Unga klimathjältar prisades i Stockholm
Publicerat 14 Nov, 2019
Den 13 november, hölls prisutdelningen av den fjärde upplagan av Children’s Climate Prize – ett av de största internationella klimatpriserna för unga. Intresset för tävlingen har varit större än någonsin och antalet bidrag har slagit rekord. Nytt för i år är att det delades ut två priser. Utöver att prisas under en galakväll på Stockholms stadshus så är vinnarna på plats i Stockholm för att inspirera och träffa andra miljökämpar.
Det internationella klimatpriset anordnas för att lyfta och hylla barn och ungdomar i åldrarna 12–17 år som driver frågor inom klimat och miljö samt kommer med innovativa lösningar på hållbarhetsutmaningar. Children’s Climate Prize har vuxit för varje år sedan starten 2016 och i år har rekordmånga bidrag från hela världen skickats in.
– Det här är ett mycket speciellt projekt för alla involverade och därför extra glädjande för oss som varit med och producerat det sedan starten att se hur intresset fortsätter växa. För fyra år sedan vågade vi nästan inte drömma om att Children’s Climate Prize skulle få ett sådant internationellt erkännande som det har idag. Arbetet med priset, varumärket och eventet pågår året runt för oss. I söndags tog vi emot vinnarna som nu haft intensiva men spännande dagar i Stockholm, säger Marie Karlsson, VD på Eventum.
Stockholms stadshus har tillsammans med Sveriges yngsta mästerkock 2019, Agnes Fredriksson, tagit fram en helt växtbaserad meny till onsdagens gala. Utöver den skräddarsydda menyn, tal från vinnarna och prisutdelning bjöd kvällen också på uppträdanden från Mariette och Felix Sandman. I publiken sitter politiker, akademiker, företagsledare, kändisar och media med starka band till klimatfrågor.
Vinnarna som i år tog emot det internationella klimatpriser är Shreya Ramachandran från USA och bröderna Vihaan och Nav Agarwal från Indien. Shreya vann i kategorin Children’s Climate Prize för sitt vattenkonserveringsprojekt, The Grey Water Project. De båda bröderna blev först med att vinna i den nya kategorin Clean Air, för sitt återvinningsprojekt One Step Greener. Vinnarna belönas med 100 000 kronor vardera för att kunna utveckla sina projekt.
Årets jury bestod av juryordförande Johan Kuylenstierna, Senior advisor till Stockholm Environment Institute, Micael Dahlén, författare och ekonomiprofessor på Handelshögskolan, Luca Berardi, finalist vid Children’s Climate Prize 2016 och mottagare av Lunds Miljöpris 2018, Rebecka Le Moine, Naturvårdsbiolog som utsågs till Årets miljöhjälte 2017 av Världsnaturfonden, Begonia Randhav, Ambassadör för One Young World och WWF Sweden Youth, Gustav Johansson, kock som driver Sveriges största veganska matblogg Jävligt gott och Lars Dunberger, Clean Air Expert på Blueair och Ylva Folin, representant för Telge Energi.
Children’s Climate Prize är initierat av det svenska elbolaget Telge Energi, som i över 11 år tagit ställning för hållbar utveckling genom att uteslutande arbeta med förnybar energi. Initiativet startades då Telge Energi ville göra mer för att bidra till förändring och stötta unga som aktivt engagerar sig i och driver hållbarhetsfrågor. Det nya Clean Air-priset är instiftat av det Svenska luftreningsföretaget Blueair.
För ytterligare information besök: www.ccprize.org