Daniel Wellington
Produktlansering
Produktlansering
Vi producerade Daniel Wellington’s lansering av sin nya klockmodell genom ett exklusivt event i Stockholms innerstad.
Bakgrund. Den svenska klockjätten var en av de första som framgångsrikt expanderat sitt varumärke genom stort fokus på influencersamarbeten. Men influencermarknaden idag kräver att ett varumärke skapar en personlig relation med varje influencer för att bibehålla ett långsiktigt och trovärdigt resultat. Ett fysiskt möte i en spektakulär och generös miljö blev lösningen.
Eventproduktion. De inbjudna gästerna bestod förstås av några av världens mest framgångsrika influencers, både från Stockholm och inresta från världen över, kvällen till ära.
En rå lokal på Södermalm förvandlades till en exklusiv men mystik miljö där vision, dofter och smak arbetade i harmoni. Akrobater uppträdde från takhöjd och den modige fick chansen att själv hissas upp på nya höjer för episka foton. I ett avskilt utrymme fanns en spåkvinna som erbjöd gästerna personliga readings. Mat- och dryckesmeny i världsklass togs fram tillsammans med en av Stockholms topprestauranger. I djbåset stod en stabil line up av dj’s som toppades med världsstjärnan Alesso.
Resultat. Daniel Wellington fick en unik och personlig relation med gästerna som skapade och förenklade framtida samarbeten och stärkte varumärket ytterligare.